We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Playlists

Duurzaamheid & Climate Change

  • ‘Risico’s zijn niet langer financieel gerelateerd, tegenwoordig zijn ze klimaatgerelateerd’ | Paul Hopman (DLA Piper)
  • 'Coca-Cola wordt ongelukkig én kwaad van zwerfafval' | Ben Bijnens (Country Director Coca-Cola)
  • Janet Meesters (DLA Piper): 'Klimaatwetgeving: zie het niet als bedreiging, maar als kans'
  • Jasper Gabrielse (Seepje): ‘Ik vind dat de impact ook moet komen van ondernemingen’
  • Volkert Engelsman (Eosta) wil de aarde vruchtbaar houden met nieuwe winstmodellen
  • Emily Hunter (Greenpeace): 'Strijd tegen klimaatverandering is groter dan welke oorlog dan ook'
  • Janet Meesters (DLA Piper) over de klimaatwet: ‘Als je de burger meekrijgt, is de cirkel rond’
  • "Waterstof heeft geen toekomst" | Florian Minderop (MisterGreen)
  • ‘De toekomst van de stad bestaat uit openbaar vervoer aangevuld met deelvervoer’ | Quinten Selhorst (CEO & Co-founder felyx)
  • Mark van Baal (Oprichter Follow This): ‘Je hebt geen meerderheid nodig om beweging te krijgen’
  • Erik van Engelen (Directeur Consumenten Eneco): ‘Als je echt gelooft in duurzaamheid, dan kun je niet meegaan met korte termijn bewegingen zoals prijs’

Hoe ziet de toekomst van betalen eruit?

  • "Beleggen nu toegankelijk voor iedereen" | Michiel Stokman (Co-founder RevenYOU) | 7DTV
  • Jasper Anderluh (DEGIRO): 'Steeds meer mensen leren het merk DEGIRO kennen'
  • Adriaan Mol (Oprichter Mollie): 'We groeien honderd procent per jaar’
  • Ali Niknam (Oprichter bunq): ‘Ik ben gewoon een nerd die de wereld beter wil maken’
  • Jan-Willem Roest (PayPal Benelux): 'Mobiel betalen heeft in de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen'
  • Duco van Lanschot (Head of Benelux Stripe): 'De missie van Stripe? Increasing the GDP of the Internet'
  • Don Ginsel (Holland FinTech): 'Jonge bedrijven zijn heel flexibel en willen nieuwe dingen proberen'
  • Mike van der Voort (ICS): 'Wat wij faciliteren is betalen'
  • Job Barth (Head of Saxo Bank the Netherlands): ‘We beschouwen onszelf op bepaalde vlakken als the original FinTech’

Ondernemers met een creatieve geest

  • ‘De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter’| Jeroen Koopman | 7DTV
  • ‘Ik wil ons bedrijf graag internationaal op de kaart zetten’ | Pascalle Paerel
  • Kelvin Boerma (Co-founder at Cinemates & VEED): heeft 1 miljoen volgers op YouTube: ‘ik wil dat mijn kijkers mijn werk briljant vinden’
  • Axel Ruger (Van Gogh Museum) en Simon Reinink (Het Concertgebouw) over cultureel ondernemerschap
  • Valt Lil' Kleine te managen? Manager Nathan Moszkowicz (NAMAM) geeft antwoord
  • Joseph Klibansky (Dutch contemporary artist): 'Het traditionele business model van de kunstwereld verandert'
  • Demy de Zeeuw (mede-eigenaar BALR.): 'Ik ben erg druk met BALR. op de kaart zetten'
  • Guus Bakker (Opposuits): 'We hebben een scalable business model neergezet'
  • Piet Hein Eek (Ontwerper): 'Ik ben eigenlijk helemaal niet zo visueel ingesteld'
  • Arie Boomsma over nederigheid en ambitie: 'Ik durf nu te dromen over meer Vondel Gym-vestigingen'
  • Wat moet je doen om jezelf internationaal op de kaart te zetten? Paul Manuel (mede-oprichter Dept) geeft antwoord
  • Ricardo van Loenen (Co-founder bij B. Building Business): ‘Amsterdam is meer dan alleen de Zuidas’
  • Sietze Rademaker (Managing Director Epidemic Sound): ‘We zijn een muziekbedrijf dat alles net even anders doet’
  • Jelle Kolleman (Mede-oprichter Made.for.digital) bouwt aan een wereldwijd productiehuis
  • Waarom investeert een online-first bedrijf in fysieke winkels? Mark de Lange (oprichter & CEO van Ace & Tate) legt uit
  • Thalita van Ogtrop (oprichter The Next Closet): 'ik vind fast fashion helemaal verkeerd'
  • Tim van der Wiel (oprichter GoSpooky & Speaky): 'De verhalen van brands zijn al honderd jaar hetzelfde'

Welke ontwikkelingen zien we in de wereld van finance?

  • Arjen de Snoo en Petran van Heel over Paris Proof | DLA Piper
  • ‘Na 2022 blijft de vraag naar hotelkamers van toeristen en de zakelijke markt groeien, maar het aanbod groeit niet mee’
  • ‘Risico’s zijn niet langer financieel gerelateerd, tegenwoordig zijn ze klimaatgerelateerd’ | Paul Hopman (DLA Piper)
  • "Beleggen nu toegankelijk voor iedereen" | Michiel Stokman (Co-founder RevenYOU) | 7DTV
  • Nick Bortot (Bux): 'De beurs is het mooiste spel op aarde'
  • Marleen Evertsz (Nxchange) lanceert een gloednieuwe beurs voor het grote publiek
  • Duco van Lanschot (Head of Benelux Stripe): 'De missie van Stripe? Increasing the GDP of the Internet'
  • Jian-Cheng Ku (advocaat en belastingadviseur DLA Piper) over de fiscale trends voor multinationals
  • Jan-Willem Roest (PayPal Benelux): 'Mobiel betalen heeft in de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen'
  • Adriaan Mol (Oprichter Mollie): 'We groeien honderd procent per jaar’
  • Don Ginsel (Holland FinTech): 'Jonge bedrijven zijn heel flexibel en willen nieuwe dingen proberen'
  • Robin Slakhorst (Symbid) over de vele financieringsmogelijkheden voor het mkb
  • Maurice van Tilburg (Euronext Amsterdam) over een groeiende beurs en nieuwe financieringsvormen
  • Robert de Boeck (Antea) over het imago van private equity: 'We communiceren te weinig naar buiten toe'
  • Jasper Anderluh (DEGIRO): 'Steeds meer mensen leren het merk DEGIRO kennen'
  • Webinar Graydon - Accountancy 2017
  • Job Barth (Head of Saxo Bank the Netherlands): ‘We beschouwen onszelf op bepaalde vlakken als the original FinTech’
  • Jim Tehupuring (Oprichter ProBeleggen): 'Beleggen in Nederland kan gewoon stukken beter'
  • Ali Niknam (Oprichter bunq): ‘Ik ben gewoon een nerd die de wereld beter wil maken’
  • Financiering voor ondernemers: 5 lessen van Carlo van der Weg (Directeur Credion)
  • Clive Jie-A-Joen van DLA Piper: Wat moet je weten over Transfer Pricing?
  • Mike van der Voort (ICS): 'Wat wij faciliteren is betalen'
  • Wat is het advies van Kalo Bagijn (Oprichter BinckBank en Brand New Day) aan startende ondernemers?

Legal specialisten aan het woord

  • Arjen de Snoo en Petran van Heel over Paris Proof | DLA Piper
  • ‘De beste wetenschappers zijn niet per definitie de beste zakenmensen’ | Johan Renes (DLA Piper) | 7DTV
  • ‘Na 2022 blijft de vraag naar hotelkamers van toeristen en de zakelijke markt groeien, maar het aanbod groeit niet mee’
  • ‘Risico’s zijn niet langer financieel gerelateerd, tegenwoordig zijn ze klimaatgerelateerd’ | Paul Hopman (DLA Piper)
  • ‘Ik voel mij verbonden met advocaten die hun nek uitsteken’ | Michiel Coenraads (Partner DLA Piper) | 7DTV
  • "Beleggen nu toegankelijk voor iedereen" | Michiel Stokman (Co-founder RevenYOU) | 7DTV
  • Henk Arnold Sijnja (Partner DLA Piper): ‘Wettelijke bedenktijd is een vorm van symboolpolitiek’
  • Janet Meesters (DLA Piper) over de klimaatwet: ‘Als je de burger meekrijgt, is de cirkel rond’
  • Paul Hopman (DLA Piper): ‘Hoe ben je als kantoor in staat voortdurend de stappen te zetten die nodig zijn?'
  • Wat zijn de belangrijkste trends in het arbeidsrecht? Hélène Bogaard, partner bij DLA Piper aan het woord.
  • Wat is de impact van GDPR op het media- en reclamevak? GDPR-expert Richard van Schaik praat ons bij
  • Janet Meesters (DLA Piper): 'Klimaatwetgeving: zie het niet als bedreiging, maar als kans'
  • Wat is de achilleshiel van online piraterij? Alexander Tsoutsanis (DLA Piper) in gesprek met Ronnie Overgoor
  • Webinar Graydon - Accountancy 2017
  • Als het aan Piet-Hein Boekel (Oprichter LegalMatters) ligt: ‘Geen uurtje factuurtje ohne ende’
  • Internetveteraan en advocaat Christiaan Alberdingk Thijm over adverteerdersboycot GeenStijl
  • Clive Jie-A-Joen van DLA Piper: Wat moet je weten over Transfer Pricing?
  • Michiel Coenraads van DLA Piper over global campaigns en het voorkomen van reputatieschade
  • Jian-Cheng Ku (advocaat en belastingadviseur DLA Piper) over de fiscale trends voor multinationals