We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Een stappenplan om jouw eigen content succesvol in te zetten voor jouw merk? Arthur Clement (Managing Director Tiny Riot) geeft tips!

Timeline, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 22 juni 2017
Het is steeds moeilijker om de aandacht van de consument via traditionele kanalen vast te houden. Het online domein wint. Tiny Riot speelt daar als digital format agency, opgericht onder de vleugel van Fremantle Media, goed op in. Managing director Arthur Clement komt oorspronkelijk uit de traditionele tv-wereld, maar heeft de switch gemaakt naar de digitale wereld. Leer van zijn ondernemerslessen!  

Redactioneel vs. Commercieel 
In de traditionele media zag Clement dat de commerciële en redactionele tak ‘keihard’ gescheiden zijn. Als we kijken naar brands, die steeds vaker zelf de rol als uitgever op zich nemen en content gaan maken en verspreiden, is sponsored entertainment key. Hoe breng je redactioneel en commercieel bij elkaar? Clement: ‘Branded content, betekent voor mij dat je de content van een ander ‘branded’ maakt. Sponsored entertainment is veel meer zelf content maken. Maar dat moet je wel voor de doelgroep doen en niet voor het merk zelf.’  
 
Zijn advies? Plak je merk niet op het kanaal van een YouTuber, maar zet talent in op je eigen platform en bouw een eigen publiek. Hij heeft nog meer tips en tricks voor je in petto. Check de hele aflevering!

Arthur Clement

Arthur Clement Clement is afkomstig van Vice Media Benelux waar hij als sales director onder andere verantwoordelijk was voor product development, product management en sales. Daarvoor was hij sr. development manager bij RTL Nederland, en was hij intensief betrokken bij de ontwikkeling en realisatie van digitale extensies rondom tv-programma’s als The Voice of Holland en So You Think You Can Dance. 
Lees meer over Arthur Clement.