We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Wat is humanification? Christian Kromme (Trendwatcher en futurist) geeft antwoord

Timeline, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 27 juli 2017
Christian Kromme is #Futurist, #Speaker en #Author. De verbindende factor in zijn werk is het onderwerp: humanification. Christian: ‘Humanification gaat over parallelen tussen de natuur – hoe cellen hun biologieprobleem oplossen en hoe mensen dat doen met technologie.’
 
Zijn dochter werd terminaal ziek. ‘Ik deed wat iedereen zou doen. Ik vertrouwde op het medische systeem. Maar dat ging mijn dochter niet verder helpen, want ze had een zeldzame genafwijking. Alle mensen die deze ziekte hebben gehad, zijn daarna overleden. Dat was het perspectief. Ik reageerde hetzelfde als grote bedrijven, ik vertrouwde op oude systemen. Dit is een unieke situatie, dus moest ik uniek gaan denken. De disruptor kwam in mij naar boven. We moesten iets anders bedenken, anders gaat ons meisje het niet halen. We hebben haar na drie maanden uit het ziekenhuis gehaald. Dat was heel moeilijk, want het is een vertrouwde omgeving. Toen hebben we zelf experimentele therapie gevonden, dat heeft voor een goede stijgende lijn gezorgd. Ze is nu zes jaar. Ze fietst, doet aan ballet en gaat naar de gym.’
 
Wat is humanification?
Disruptie, daar heeft hij zijn werk van gemaakt. Bedrijven assisteren om te innoveren of te veranderen om te ontsnappen aan de pijn van oud gedrag. ‘De tools en de technologie om ons heen veranderen continu. Maar de mens is vrij solid. Daar moet je je dus ook op focussen.’

Een uitzending vol parallelen tussen techniek, de mens en gedrag. We vertrouwen op dat wat we kennen. Hoe breek je daaruit?  

Christian Kromme

Christian Kromme Christian Kromme is een ervaren entrepreneur en spreker/inspirator/trendwatcher op gebied van exponentiele technologie, disruptieve innovatie en strategie/visie ontwikkeling. Tijdens zijn presentaties neemt Christian je aan de hand van sprekende voorbeelden mee in de exponentieel veranderende wereld waarin steeds meer disruptieve technologieën en business modellen zorgen voor een grote machtsverschuiving richting de consumenten en slimme communities. Als adviseur heeft Christian aan de wieg gestaan van meerdere succesvolle ‘disruptieve’ initiatieven, veelal spin-outs in compleet verschillende branches maar altijd gefocusseerd op het snijvlak van mens en technologie.

In 2002 heeft Christian een eigen bureau opgericht waarbij hij innovatieve projecten voor opdrachtgevers zoals: Randstad, Essent, Endemol, Corio, Eyeworks Holding, ABP, Oracle, Philips, Toyota, Auping, Adidas en de Rabobank heeft uitgevoerd. Het bureau en Christian zelf hebben door de jaren heen meerdere nominaties en prijzen ontvangen voor de innovatieve visie en mens gerichte aanpak, waaronder: SHELL LiveWIRE Young Business Award, SAN Award, Broos van Erp prijs en vele andere. Eind 2014 heeft Christian het bureau verkocht aan een grote multinational en is hij zich meer gaan focussen op zijn passie, het geven van lezingen en workshops omtrent disruptieve innovatie en exponentiele technologieën.
Lees meer over Christian Kromme.