We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Hoe onderneem ik in een high speed digital world? 5 ondernemerslessen van Steven van Belleghem (Mede-oprichter Nexxworks en auteur)

Ondernemerslessen, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 18 januari 2018
Hoe onderneem ik in een high speed digital world? Digital expert Steven van Belleghem deelt 5 ondernemerslessen op het gebied van digitalisatie. 

#1 Digital First is Customer First without compromise

'We zijn in de derde fase van digitalisatie beland. De eerste fase was internet, de tweede was mobile en de derde fase is artificial intelligence. (...) We zijn zo obsessed door technologie, maar het gaat eigenlijk om de klant.' 
 
#2 Evolueer van mobile first naar AI first

‘The circle of life van AI ziet er zo uit: je hebt een goed product of dienst, die krijgt klanten, die klanten genereren data en dankzij die data ga je verbeteren of veranderen. Dat is de grondstof om op termijn die conversatie te automatiseren. Ik heb het gevoel dat heel veel mensen Artificial Intelligence niet snappen.’
 
#3 Werk samen met de grote tech platformen

‘Dat is vaak een duivels dilemma. Ik hoor vaak de kritiek van kleinere ondernemers: het is te groot en te duur, dat lukt ons niet. Maar het is Facebook gelukt om voor een klein bedrag jouw dienst of product te promoten. Je hebt dan een enorm bereik. Waar massamedia voorheen niet beschikbaar was voor kleinere ondernemers, heb je die kans nu wel.’
 
#4 Strijd voor een eigen indentiteit in een wereld vol met tech platformen

‘Convenience level, marketing naar machines, leverage van je sterktes en de nieuwe communicatiekanalen slim gebruiken: op die manier kun je terugvechten tegen de grote platforms.’
 
#5 De human touch neemt toe in belang in een digitale wereld

‘Als iets schaars wordt, wordt iets waardevollers. Het menselijke aspect stijgt in belang. Dat is simpel, maar ook complex. Kijk naar de bancaire wereld: Vroeger gingen mensen 52 keer naar een bank, de bank had 52 keer om te scoren. Nu gaan ze nog twee keer per jaar: het performance level moet dus veel hoger zijn.’
 
Wil je hier graag meer over weten? Kijk dan de hele aflevering met Steven van Belleghem!

Steven van Belleghem

Steven van Belleghem Steven is één van Europa's grootste gedachteleiders op het gebied van social media, digitale trends en digitale marketing. Gedurende zijn carrière heeft Steven de impact van digitale en sociale media op consumenten en organisaties bestudeerd. Hij gebruikt deze kennis om bedrijven te inspireren en te faciliteren hun bestaande benadering aan te passen. In de loop der jaren heeft Steven honderden workshops gegeven voor top en middelmanagement, om hen te helpen bij hun communicatiestrategie. Steven houdt ervan om zijn visie te delen via inspirerende papers en presentaties.
Lees meer over Steven van Belleghem.