We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Waarom investeert een online-first bedrijf in fysieke winkels? Mark de Lange (oprichter & CEO van Ace & Tate) legt uit

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 6 september 2018
Wie een nieuwe bril zoekt is bij Ace & Tate aan het goede adres. Een montuur, glazen op sterkte en een rete strak design voor slechts €98,-. Jaarlijks gaan er honderdduizenden over de toonbank. Het vijf jaar oude bedrijf opent winkels kriskras door heel Europa. Waarom investeren in retail? Remy Ludo Gieling in gesprek met de oprichter en CEO van Ace & Tate: Mark de Lange
 
Eigen ervaring
Licht gefrustreerd liep de Lange ooit eens uit een winkel van een concurrent. ‘We willen van het bezoek aan onze winkel een leuke, informele en laagdrempelige ervaring maken. Zonder het medische te vergeten, maken wij van de bril een toegankelijk product. Ook staat ons personeel niet in de nek te hijgen om iets te verkopen.’
 
Ontwerp van Contemporary classics
‘In de brillenindustrie wordt over het algemeen gekeken naar de vorm van je hoofd en toon van je huid. Ik vind het vooral belangrijk dat je een bril op hebt waar je je prettig bij voelt. Onze basisregel is dat een bril over vijf jaar nog steeds relevant moet zijn. De bril moet het in zich hebben om een classic te worden: niet al te gek, nooit al te uitgesproken, maar wel heel goed over nagedacht’, aldus de Lange.
 
Online first bedrijf
Ace & Tate begon als online-first bedrijf en koos vrij snel, na het openen van een winkel in Amsterdam, om ook winkels in andere (Europese) steden te openen. ‘We zijn eigenlijk nog steeds een online-first bedrijf, want iedere klant-interactie vindt plaats in dezelfde database. Onze winkels zijn gewoon een ander storefront dan je telefoon of desktop. We zagen in het begin al vrij snel de behoefte van klanten aan fysieke interactie. We hebben een Home Try-on programma waarbij je brillen met echte glazen - maar met sterkte nul - thuis uitprobeert. Daarna bestel je online de bril die je wil hebben. Mensen kwamen langs op het kantoor, want zij dachten dat die plek onze winkel was. Op hoop van zegen hebben we vervolgens een pand in Amsterdam gehuurd. Dat werkte zo goed, dat we zijn gaan uitbreiden. We hebben op dit moment 27 winkels en er openen deze maand nog drie.’ 
 
Nieuwsgierig geworden naar de doorgroeiambitie van Ace & Tate en haar bedrijfscultuur?  En wat is het verhaal van Mark de lange achter zijn affiniteit met ‘maak-producten’? Kijk de hele aflevering!

Mark de Lange

Mark de Lange Je hebt dertig paar sneakers, maar wel steeds dezelfde bril op je kop. Met die gedachte startte Mark de Lange in 2013 brillenmerk Ace & Tate. De consument betaalt 98 euro voor een standaard (zonne-)bril op sterkte. Ace & Tate begon met een winkel in Amsterdam, maar heeft inmiddels ook filialen in onder meer Rotterdam, Antwerpen, Berlijn, Kopenhagen en Stockholm. Het grootste deel van de omzet komt echter binnen via de webshop.
Lees meer over Mark de Lange.