We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

“Crisistijd verplicht je om creatief te zijn” | René van Geer (Managing director Secrid) | 7DTV

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 1 augustus 2019
Van een bezoek aan de voedselbank tot wereldwijde verkoop van miljoenen kaarthouders Hoe? René van Geer (Managing director Secrid) vertelt ons zijn ondernemersverhaal. 
 
René van Geer (Managing director Secrid) lanceerde samen met zijn vrouw in crisistijd het strakke ontwerp van de pasjes-portemonnee Secrid. In die begintijd leende hij geld van familie en vrienden om rond te komen en haalde voor zijn gezin voedselpakketten bij de voedselbank. Nu runt hij met zijn vrouw een succesvol bedrijf van 120 medewerkers dat wereldwijd de kaarthouders verkoopt. René vertelt ons zijn ondernemersverhaal dat te vergelijken is met een verhaal uit een avontuurlijk jongensboek.

René van Geer

René van Geer Toen René van Geer 18 jaar was, ontmoette hij zijn compagnon en levenspartner Marianne van Sasse van Ysselt. Ze werden een stel, gingen studeren en richtten daarna het ontwerpbureau Spirid, een studio voor Industrial Design, op.​ In 2008 moest het bureau gedwongen afslanken en focuste het duo op hun eigen ontwerp: de Secrid. 

De twee lanceerde de Cardprotector in 2009, maar hun Secrid-reis startte al een decennium eerder. In 1997, toen contant geld plaats maakte voor betaalkaarten, maakten zij hun eerste wallet: de Secrid Bodycard. Familiebedrijf Secrid verkoopt vandaag de dag wereldwijd miljoenen kaarthouders tegen digitaal zakkenrollen en houdt vast aan de Nederlandse roots​.
 
Lees meer over René van Geer.