We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Andre Haardt, online-gaming platform Squla: Binnen paar jaar 150.000 abonnees

GroeiGeld, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 28 juni 2013
RTL Ventures gaat investeren in het online gaming platform Squla. Met dit platform kunnen kinderen op de basisschool zich op een speelse wijze laten bijspijkeren. Het gaming platform werkt inmiddels samen met CITO en telt momenteel 33.000 abonnees. Andre Haardt CEO van Squla: ‘Binnen een paar jaar hopen we naar de 150.000 abonnees te gaan.’

Volgens Andre Haardt heeft inmiddels 40 procent van de ouders in Nederland wel eens van Squla gehoord. En dat is belangrijk, vindt Haardt. Volgens hem moeten ouders als eerste worden aangesproken.

Naamsbekendheid
Om in eerste instantie de naamsbekendheid te vergroten bood Squla haar producten gratis aan. Op die manier verkreeg Haardt ook eerlijke feedback: ‘Men is dan geneigd eerlijker te zeggen wat ze van je product vinden.’ Volgens de oprichter van het online platform is het belangrijk dat de content goed aansluit op wat er op school aan lesstof wordt aangeboden. Daarnaast zijn er verschillende werkvormen. Zo kunnen de kinderen de spellen alleen spelen, maar ook samen.

Stap naar het ondernemerschap
Slechts 3 jaar geleden verliet Andre Haardt het bedrijfsleven en maakte de gang naar het ondernemerschap met de start van het online platform. Door zijn eigen ervaringen met zijn kinderen van 6 en 9 jaar, merkte hij de behoefte aan een online ‘bijspijker’ platform op: ‘Ik signaleerde een enorme kloof tussen het mediagebruik thuis en het mediagebruik op school.’ Haardt besloot met een startkapitaal van 30.000 euro de eerste stap naar het ondernemerschap te maken: ‘Na 1 jaar en 4 maanden had ik al een deal met Cito’.

Groeistrategie
Andre Haardt hoopt met Squla de komende jaren verder te kunnen groeien: ‘Met ons groeiplan hopen we snel meer abonnees te kunnen realiseren maar ook uit te breiden naar het buitenland.’ Andre Haardt zal in eerste instantie kijken naar Europa, toch kijkt hij ook verder buiten de landsgrenzen: ‘Ook Amerika lonkt’.

Kleding Sara van Gorp: top Kyra & Ko, jurk M Missoni, via PerfectlyBasics.nl

Afbeelding

André Haardt

André Haardt Entrepreneur with a passion to change the way children learn.

Founded Squla, an online service (web & tablet) that helps children achieve better school results through fun. On Squla, children play curriculum-based educational games with friends, earn rewards and collect virtual goods. Parents can follow results through dashboards and Squla's content adapts itself to each child's personal needs. Regular use of Squla has been proven to boost learning outcomes by up to 60% vs traditional learning methods.

Extensive previous experience at disrupting major markets with new technologies. Responsible for moving strategy of blue chip media group from print to online. Initiated and launched some 15 innovative educational concepts, aimed at pre-school to seniors. Prior exec roles at Philips Electronics Sonicare division, Accenture and a VC funded online healthcare startup.

Specialties:Education, cross media, entrepreneurship, market entry, new product/concept development, marketing strategy, forging alliances, branding, media buying, business development
Lees meer over André Haardt.