We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Heleen Dura - Van Oord: 'Nederlandse ondernemers denken te klein'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 18 oktober 2013
Zakenvrouw van het Jaar Heleen Dura - Van Oord vindt dat Nederlandse ondernemers groter moeten denken. 'Ze zijn te bang om fouten te maken en maken daarom de stap internationaal niet.'

​De oprichtster van online advertisingbureau DQ&A is zelf in twintig landen actief, met acht vestigingen en 130 medewerkers. 'Internationaal ondernemen is helemaal niet zo spannend als mensen van tevoren denken. Je moet het gewoon doen, je kunt altijd nog beslissen dat het niks voor je is. Je zult verrast zijn hoe ongelooflijk veel je ermee kunt bereiken.'

Kleding Karin Husslage: Marc by Marc Jacobs en Malene Birger via PerfectlyBasics.nl
PerfectlyBasics-logo

Heleen Dura van Oord

Heleen Dura van Oord Heleen Dura van Oord (1972) werd dit jaar uitgeroepen tot zakenvrouw van het jaar. Ze is oprichter van online advertentiebedrijf DQ&A Media Group en investeringsmaatschappij Peak Capital. Heleen was bovendien betrokken bij de oprichting van de Leading Online Entrepreneur of the Year Awards (LOEY) en Online Tuesday, het event voor de online-industrie in Nederland.

De bezig bij investeert ook in de maatschappij als investeerder in onder meer het eVA Africa fund, jurylid bij de Accenture Innovations Awards en bestuurslid bij de stichting Jong Ondernemen. De laatste maakt zich sterk om de ondernemersgeest van jonge mensen in Nederland aan te wakkeren.

​Van Oord begon haar carrière bij advertentiebedrijf AdValue, (later GroupM) . Hier maakte ze ook de dotcom-hype van dichtbij mee. Heleen van Oord studeerde media aan de Hogeschool InHolland. Haar TV- en radiodebuut maakte zij als presentatrice op de lokale radio- en televisiezender van Curaçao.
Lees meer over Heleen Dura van Oord.