We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Karen Romme over Calimeromarketing 3.0

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 30 juni 2014
Karen Romme schreef haar eerste boek over Calimero-marketing in 2004. Inmiddels is ze bij editie 3.0 beland. 7 Ditches TV duikt in haar Timeline.

In 2001 ging Romme's tijdschrift voor startende ondernemers failliet."We wisten niet dat 80 procent van de bladen het niet haalt", zegt ze. "En ik kreeg te makkelijk een lening van de bank." 

Calimero-marketing is een filosofie. "Ik wilde een marketingboek voor kleine ondernemers maken", zegt Romme. "Het gaat om het Calimero-gevoel. Ik ben groot en jij bent klein."

Zo is er relatief weinig ruimte in de media voor de kleine ondernemers. "Mensen doen zaken met mensen. ondernemers pluggen vaak alleen hun bedrijf en niet de mens erachter", zegt Romme. "Dat is Calimero. Gebruik je eigen krachten als basis."

Bekijk het hele interview 

Karen Romme

Karen Romme Karen Romme is spreker, columnist en ondernemer, onder meer bekend van de term calimeromarketing, een door haar bedachte filosofie over moderne marketing.

Karen Romme begon haar carrière in de productontwikkeling. In 1990 stapte ze over naar een ingenieursbureau, waar ze in aanraking kwam met de evenementenwereld. In 1991 richtte ze haar eigen organisatiebureau op.

Een aantal jaar later volgde de oprichting start-upmagazine YIB magazine en een eigen uitgeverij. Na het instorten van de advertentiemarkt begin 2001 moest Romme hiervoor echter faillissement aanvragen. Romme is tegenwoordig zzp’er op het gebied van ondernemen.

Naar eigen zeggen initieert, publiceert, doceert, schrijft, geeft presentaties en adviseert ze organisaties over startend en zelfstandig ondernemerschap in Nederland.
Lees meer over Karen Romme.