We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Igor Beuker: 'Het wordt tijd dat Facebook en Twitter sociaal worden'

Timeline, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 10 juli 2014
Endemol en T-Mobile vragen Igor Beuker advies over online strategie. Hij vliegt de hele wereld over om zijn visie te delen. "Ik schud mensen wakker uit oude denkwijzen."

7 ditches TV duikt in zijn Timeline. "Ik zit al zes jaar op Twitter. Ik hou van langetermijnbedrijven, niet van hypes", zegt hij. 

The next best thing in social media is dat bedrijven zoals Facebook en Twitter ook daadwerkelijk sociaal worden. "Sinds ze op de beurs zitten gaat het teveel over geld en adverteren. Ze stuntelen enorm met hun visies", vindt Beuker.

Techbedrijven kunnen ook niet goed communiceren, zegt de ondernemer. "Het zijn Asperger-achtige nerds. Je moet eerlijk zijn over wat je doet en hoe. Dan snappen je gebruikers dat."

Mobiel

Mobiel is veel meer dan alleen een kanaal, denkt Beuker. "Ons hele leven zit in ons mobieltje. Als je als bedrijf daar niet op inspeelt zullen klanten je links laten liggen. Het waait niet over, ga in de aanval!"

Igor Beuker

Igor Beuker Igor Beuker is zelfstandig marketing expert, trendanalist, dagvoorzitter, schrijver en spreker op het gebied van innovatie in de media, marketing en communicatie.

Hij was te geast op vele evenementen in binnen- en buitenland, waaronder Google Zeitgeist, GroupM What’s Next, Social Media World Forum, en Ad Tech. Hij treed bovendien op als informal investor in deze sector nadat hij met succes een van zijn medoa bedrijven verkocht.

Beuker ging naar de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Lees meer over Igor Beuker.