We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Grardrie Akkerhuis vertelt over het verhaal achter Lebkov & Sons

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 6 februari 2015
PROFILE - Grardie Akkerhuis is de eigenaar van koffieketen Lebkov & Sons. Hij verkoopt verse waar op stations en aan de zakenwereld.

 “Wij verkopen ook een momentje uit”, vertelt Akkerhuis die vier filialen opende sinds 2003 en wars is van franchiseformules. 

“Ik probeer eten naar een hoger niveau te tillen. Niet alleen het beste en lekkerste, maar ook een minuutje voor jezelf. In een fijne, mooie omgeving.”

De ondernemer pleit voor laagdrempelige service. “Zoals in New York. Ook vrouwen vinden het fijn om hier naar binnen te stappen.”

Hij financierde zijn keten “gewoon”met de bank, maar vermoedt dat hij een van de weinigen was waarbij dat destijds nog lukte. “Ons vermogen was destijds niet rooskleurig.”

Akkerhuis vestigt zich bewust bij stations. “Reizigers, kantoorlui, studenten en andere yup-achtigen zijn mijn klanten”, weet hij. 

En al tappen die de hele dag gratis wi-fi tegen één kop koffie, dat vindt Akkerhuis niet erg. “Dat is vulling voor mijn zaak, dat is goed.”

Grardie Akkerhuis

Grardie Akkerhuis Grardie Akkerhuis is de eigenaar van Lebkov & Sons, een ‘good food’ bedrijf dat koffie, sandwiches, soepen, sappen en salades levert op vergaderingen en bijeenkomsten.Akkerhuis begon zijn bedrijf in 2003, op zoek naar een leverancier die alles tegelijk kon leveren. Inmiddels werkt hij ook samen met foodbedrijf Deli XL en levert in Amsterdam, Den Haag, Leiden en Rotterdam.
Lees meer over Grardie Akkerhuis.