We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Natascha Klootsema: ‘Flavourites groeide van een gratis website naar een heus merk’

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 17 februari 2015
PROFILE - Negen jaar geleden stak ze 1000 euro in haar bedrijf. Inmiddels is modewebsite Flavourites, mede opgericht door Natascha Klootsema  een begrip.

“Bij ons draait het om bijzondere hebbedingen van winkels die niet in het stadscentrum zitten”, vertelt Klootsema.

In 2007 begonnen met een beetje geld en een gratis website kent Flavourites inmiddels een betaalde site en een jaarlijkse modebeurs waar 7000 mensen op afkomen. “Onze eerste webdesigner is er niet rijk van geworden.”

De winkels die een plekje krijgen op die website betalen een maandelijkse contributie. “Er staan nu ongeveer 1000 winkels op”, zegt Klootsema. “Het mogen er niet teveel worden, want we willen het overzicht bewaren.”

Klootsema heeft ook geprobeerd om een site voor mannen op te zetten. “Dat werkte niet, wij zijn drie vrouwen die van mode houden, daar blijven we bij.”

En de onderneemsters willen op eigen kracht verder groeien. “De omzet ligt nu op ongeveer 5 ton, we willen het zelf uitbouwen.”

Natascha Klootsema

Natascha Klootsema Natascha Klootsema is mede-eigenaar de website Flavourites, een verzameling van webshops, gericht op vrouwen die een druk leven leiden.

“Niet meer met een krijsende peuter in ‘t pashok jezelf in een nieuw jurkje wurmen, niet meer in alle stress de stad in om een cadeautje te shoppen voor je jarige vriend”- maar gewoon lekker vanuit huis, is het motto van het in 2007 opgerichte bedrijf.

Inmiddels is er ook een online magazine, een jaarlijks evenement en een webwarenhuis. Klootsema is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe concepten en communicatie en PR. 
Lees meer over Natascha Klootsema.