We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Pieter Schoen (NLE): 'We nemen onszelf niet te serieus'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 25 november 2015
PROFILE - Pieter Schoen, oprichter van NLE, is goed voor een vermogen van 50 miljoen euro. Desondanks draagt hij zo nu en dan een konijnenpak op kantoor. "We nemen onszelf niet te serieus", vertelt hij op 7 Ditches TV.

Dat konijnenpak dragen Schoen en zijn werknemers alleen als er domme fouten worden gemaakt. Toch geloofde de ondernemer vanaf dag één in het succes van NLE. "Mijn compagnon en ik voelen elkaar goed aan", zegt hij.

De energiemarkt was volgens Schoen bovendien een "Oligarchische markt" met slechts een paar aanbieders. "Alle energiemaatschappijen jokken over groene stroom", weet Schoen. "Energie is een no-interest product."

Froger 
NLE begon met deur-aan-deurverkoop, maar heeft inmiddels 800.000 klanten. Die werden ook binnengehaald dankzij BN'ers in de reclames van het bedrijf, waaronder Frans Bouwer en Natasja Froger. "We hebben nu een naam opgebouwd en minder reclame nodig."

De serieondernemer doet daarnaast mee aan zestien andere bedrijven, waaronder Sloop de Crisis. "Het maakt niet uit wat je verkoopt, een goede ondernemer kan het verschil maken", zegt hij. "Ik heb inmiddels een stalen kin van het vallen. Ik ga er hard in maar kan mensen ook enthousiasmeren.

Pieter Schoen

Pieter Schoen Ondernemer Pieter schoen haalde als medeoprichter van energieprovider NLE de Quote 500. Hij is echter de drijvende kracht achter meer initiatieven die slapende industrieën moeten wakker schudden, waaronder Sloop de Crisis, en betalingsverkeer-startup Sowdan.
Lees meer over Pieter Schoen.