We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Roel Wolbrink van New Tailor: 'Pop-up is eigenlijk heel 2010, dus wij doen pop-in’

ShopDoc, Amsterdam | Publicatie: 10 maart 2016
New Tailor maakt maatpakken en hemden in opdracht van, veel zakelijke en ondernemende, klanten. Klanten die bediend worden vanuit de winkels in Utrecht en Amsterdam. 

Maatwerk is persoonlijk, de webshops is wat dat betreft niet veel meer dan een ‘vooruitgeschoven etalage’. Met social media wordt wel actief gewerkt, waaronder met Instagram.

New Tailor bedient zo’n 1000 tot 1200 klanten per jaar. En groeit. Want zoals Roel Wolbrink zegt: ‘Een maatpak staat bij veel mensen op de bucket list’.
Een gemiddeld pak kost zo’n € 1100 maar ze worden ook verkocht voor € 3500. Een basis, weliswaar ‘geplakt’, pak begint bij € 700.

Populair bij New Tailor is het concept van een ‘pop-in’ dag waarbij een ondernemer de winkel ‘krijgt’ voor een dag en zijn relaties en vrienden uitnodigt.

De wereld van maatkleding is een aparte. Altijd op zoek naar de balans tussen esthetiek en comfort. En altijd kijken naar de mens achter het maatpak en diens conventies. Want ja, het maakt een verschil of een klant werkzaam is bij ING, ABN of RABO.

Meer over de wondere wereld van deze bijna klassieke manier van retail in dit interview met Roel Wolbrink van New Tailor.

Roel Wolbrink

Roel Wolbrink Roel Wolbrink studeerde aan de Hotelschool in Maastricht en aan de Nyenrode Universiteit. 
Na een carrière bij onder andere Friesland Foods en Hotel Stad Munster miste hij vooral het gastheerschap in combinatie met klantcontact. In 1998 begon hij daarom samen met Hans van Goch New Tailor, een kleermaker voor maatpakken en hemden met twee winkels in Amsterdam en Utrecht. Roel is tevens bekend van Het Blauwe Boekje dat al sinds 1999 wordt uitgegeven. Een boekje vol kledingvoorschriften.
Lees meer over Roel Wolbrink.