We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

James Veenhoff (Fronteer Strategy) begon een vakschool voor het maken van spijkerbroeken

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 18 mei 2016
PROFILE - James Veenhoff is de oprichter van Amsterdam Fashion Week, is partner bij strategiebureau Fronteer Strategy, begon ooit zijn eigen jeansmerk en maakt ook nog spijkerbroeken met mbo-klassen. Hij noemt zichzelf echter vooral een marketeer. "Je maakt verschillende afwegingen, draait aan verschillende knoppen. Dat vind ik leuk."

De ondernemer begint echter wel alleen aan dingen die hij kan afmaken. "I’m in it to win it. Ik werk graag met mensen die ambitieus zijn en innovatie die ertoe doet." Onderwijs doet hij er als hobby bij: "Amsterdam is de jeanshoofdstad van de wereld. Wij wilden die industrie veranderen met onderwijs en ondernemerschap." Dat resulteerde in een heuse Jeans School. 

James Veenhoff

James Veenhoff James Veenhoff richtte in 2004 Amsterdam International Fashion Week op. Inmiddels is hij partner bij Fronteer Strategy, dat merken creëert voor van bedrijven zoals Nokia, Philips, Bugaboo en KLM en is hij druk met het onderwijs. Hij richtte de Jeanschool op i.s.m. ROC Amsterdam.
Lees meer over James Veenhoff.