We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Jan van Betten (Nudge):'Het is moeilijk om verandering door te drukken als de samenleving er niet klaar voor is'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 3 juni 2016
PROFILE -  Babyboomer Jan van Betten was een echte corporate, werkte onder meer bij Reed Elsevier, BAT en KPN, maar besloot zich kortgeleden te wijden aan het dichterbij brengen van een duurzame samenleving met Nudge. "Ik leefde in vliegtuigen, was weinig thuis en het ging alleen maar om geld. Dat begon mij tegen te staan." Van Betten 'bonjourde' zichzelf uit de zakelijke wereld. "Ik kreeg een behoorlijke bonus mee, dus ik had de gelegenheid om daar iets mee te doen."

De ondernemer raakte geïnspireerd door een Duitse duurzaamheidsclub met een zakelijke 'lange termijnfocus.' "Het is moeilijk om verandering door te drukken als de samenleving er niet klaar voor is. Er is vaak een discrepantie tussen wat de top wil en de samenleving kan." Nudge wil verandering van onderaf stimuleren. "We helpen meer dan 300 bedrijven en organisaties", aldus Van Betten.

Jan van Betten

Jan van Betten Jan van Betten was eerder de directeur van Reed Elsevier Duitsland, maar besloot zich te wijden aan het dichterbij brengen van een duurzame samenleving met Nudge. De organisatie wil ‘blijvende gedragsveranderingen realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid.’
Lees meer over Jan van Betten.