We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Jip Maathuis levert gratis sporttenues aan jeugdteams van voetbalverenigingen met Brandsfit

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 16 juni 2016
Terwijl anderen op negenjarige leeftijd met lego spelen, besloot Jip Maathuis chocoladeletters te verkopen voor het goede doel. Hij sleepte zo tonnen binnen voor War Child. Inmiddels is Jip jongvolwassen en heeft hij een eigen bedrijf. Brandsfit levert gratis sporttenues aan jeugdteams van voetbalverenigingen door sponsoren en clubs te koppelen. "We bundelen alle clubs en adverteerders die een gerichte doelgroep willen aanspreken", vertelt hij. "Ondernemen zit in mij. Door het succes ben ik extra gemotiveerd."

Brandsfit groeide snel en ging een samenwerking aan met een Belgisch sportmerk. "Ze snapten meteen wat ik wilde doen. Ze wilden een belang nemen in mijn bedrijf, maar omdat ik toen zeventien was moesten we wachten." Een dergelijke deal kun je alleen sluiten met een volwassene. Op papier is hij nu miljonair. Toch wil Jip nog een studie gaan doen. "Je steekt er altijd wat van op, al is het niet essentieel voor het succes voor mijn bedrijf."

Jip Maathuis

Jip Maathuis Jonge ondernemer Jip Maathuis is de oprichter van Brandsfit. De organisatie levert gratis sporttenues aan jeugdteams van voetbalverenigingen. Dat doet hij door sponsoren en clubs bij elkaar te brengen.
Lees meer over Jip Maathuis.