Dick van Motman (Dentsu Aegis Network) over de reclamewereld anno 2016 en 'muizen vangen voor klanten'
PROFILE - Dick van Motman is de ceo van Dentsu Aegis Network, Zuid-Azië. Oftewel de wondere wereld van reclame, een van de grootste communicatiebureau ’s van Azië. “Wij zijn de enige uit het Verre Oosten”, vertelt hij. "Wij zijn meer oplossingsgericht dan vormgericht."Er is veel kritiek op mediabureaus, met name op het gebied van transparantie en waar er precies geld aan wordt verdiend. "De sector wil en kan transparant zijn", weet Van Motman."In elke industrie zit kaf tussen het koren, maar niemand wil klanten bedriegen. Je wilt het favoriete bureau van je opdrachtgever zijn."
Motman groeide zelf op in de wereld van tv, inmiddels zijn schermen echter allemaal "devices" waar je veel meer mee kunt. De reclamewereld is mede daarom volgens Van Motman heel spannend geworden. "Ik zeg altijd tegen mijn werknemers: we zitten niet in reclame, we catch mice for clients."