We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Dick van Motman (Dentsu Aegis Network) over de reclamewereld anno 2016 en 'muizen vangen voor klanten'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 28 juni 2016
PROFILE - Dick van Motman is de ceo van Dentsu Aegis Network, Zuid-Azië. Oftewel de wondere wereld van reclame, een van de grootste communicatiebureau ’s van Azië. “Wij zijn de enige uit het Verre Oosten”, vertelt hij. "Wij zijn meer oplossingsgericht dan vormgericht."

Er is veel kritiek op mediabureaus, met name op het gebied van transparantie en waar er precies geld aan wordt verdiend. "De sector wil en kan transparant zijn", weet Van Motman."In elke industrie zit kaf tussen het koren, maar niemand wil klanten bedriegen. Je wilt het favoriete bureau van je opdrachtgever zijn."

Motman groeide zelf op in de wereld van tv, inmiddels zijn schermen echter allemaal "devices" waar je veel meer mee kunt. De reclamewereld is mede daarom volgens Van Motman heel spannend geworden. "Ik zeg altijd tegen mijn werknemers: we zitten niet in reclame, we catch mice for clients."

Dick van Motman

Dick van Motman Mr. Dick van Motman is ceo van Dentsu Aegis Network, Zuid-Azië. Het bedrijf is het moederbedrijf van verschillende gespecialiseerde communicatiebureaus, waaronder Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi en Amnet.

Het Japanse Dentsu en het Engelse Aegis Media bundelden in 2013 hun krachten tot Dentsu Aegis Network. Het bedrijf is actief in 145 landen en telt ruim 32.000 medewerkers.
Lees meer over Dick van Motman.