We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Sjeng Schalken (Sjeng Sports): Concurreren met Adidas en Nike door goeie strategie

Thought Leaders | Publicatie: 27 juni 2016
Tijdens het Ricoh Open in Rosmalen sprak Ronnie Overgoor met voormalig toptenniser Sjeng Schalken. 

In een open gesprek kijkt Sjeng terug op zijn profcarriere, op de hoogtepunten, maar ook op de moeilijke kanten van een profcarriere. Hij verloor op jonge leeftijd zijn broer toen hij zijn carriere aan het opbouwen was. Zijn ouders groeide hierdoor uit elkaar met een scheiding als gevolg.

Ook vertelt hij over zijn onderneming Sjeng Sports en hoe hij denkt de concurrentie aan te gaan met merken als Adidas en Nike.

Sjeng Schalken

Sjeng Schalken Sjeng Schalken is voormalig Nederlands proftennisser. Vanaf 1994 was hij actief in het profcircuit. Zijn hoogste positie op de ATP-wereldranglijst bereikte hij in april 2003, de elfde plek.

In 2007 maakte hij bekend te stoppen met proftennis.
Vandaag de dag is hij zijdelings betrokken bij de tenniswereld, met name ook gezien zijn enorme netwerk in deze wereld. Daarnaast is Sjeng actief met zijn eigen kledinglijn, Sjeng Sports en besteedt hij tijd aan zijn gezin.
Lees meer over Sjeng Schalken.