We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Jose Evers (XXS): 'We moeten als creatieve industrie samen gaan werken en verantwoordelijkheid nemen'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 14 oktober 2016
PROFILE - Het reclamevak saai? 'Zeker niet. Maar die dertig-seconde-commercial heb je op een gegeven ogenblik wel gezien,' aldus reclameman Jose Evers, strategic partner bij XXS. Daar voegt hij dan ook meteen aan toe dat in de wereld van advertising op dit moment erg veel veranderingen gaande zijn. 

Evers heeft een bezoek gebracht aan Amerika om de laatste ontwikkelingen in de wereld van storytelling, advertising, data, devices en (content) marketing van dichtbij te onderzoeken. Conclusie? Het gehele systeem verandert. 

'Marketeers should become producers'
Hij refereert naar de 'soap operas' in de jaren '50 bedacht door Procter & Gamble Productions. De integratie van merk en relevante content moet kloppen, 'engaging' zijn. Evers: 'Waar ik blij van word? We hebben met Hema filmpjes gemaakt waarin we samenwerkten met influencers. De opbrengst? Meer dan één miljoen views.'

 

Jose Evers

Jose Evers Zijn twitter-omschrijving is een gepassioneerde opsomming van feiten: 'Strategy partner XXS, Father of 4. In advertising since 1990: Saatchi, DDB, Heineken. Co-writer Vlinder in de boksring about Challenger brands. Keyboard player.' 

XXS, het bedrijf waarvan Evers strategic partners is, is een Amsterdams bureau met een indrukwekkende staat van dienst. Schweppes, Basic-Fit en Hema zijn kind aan huis. Daarnaast werkt het bureau voor Decathlon, Videoland en Vakantieveilingen. Jose Evers is een reclame en marketingman in hart en nieren. 
Lees meer over Jose Evers.