We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Henk Jan Beltman (Tony's Chocolonely): 'We maken chocolade om onze boodschap wereldkundig te maken'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 28 oktober 2016
PROFILE - Chief Chocolate Officer bij Tony's Chocolonely? Henk Jan Beltman heeft wel een hele leuke job title. Maar nog belangrijker is de boodschap die het merk wereldwijd verspreid: ze willen de allerlekkerste chocolade maken zónder nare bijsmaak.

Tony's koopt de cacao rechtstreeks in bij de boerencoöperaties in Ghana en Ivoorkust waar ze een langetermijnrelatie mee hebben. Een belangrijke stap richting 100% slaafvrije chocolade.Beltman: 'De wereld is ongelijk verdeeld. Dat thema moet gewoon op tafel. Dat moet bespreekbaar zijn. Op het moment dat je bij chocoladeconsumptie iedere keer realiseert dat je soms een kleiner stukje en soms een groter stukje ontvangt, dan is de booschap duidelijk.'

Ze geven het goede voorbeeld en zijn vastbesloten om de chocoladewereld te veranderen. Beltman praat ons gepassioneerd bij over deze missie.
 

Henk Jan Beltman

Henk Jan Beltman Is Henk Jan Beltman een moderne Willy Wonka? Nee, maar hij is wel 'crazy about chocolate and serious about people'. Als Chief Chocolate Officer bij Tony's Chocolonely werd hij dit jaar uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2016 tijdens de Dutch Marketing Awards 2016. 

Beltman werk voor een bijzonder bedrijf dat we allemaal kennen. De vrolijke wikkels van de chocoladerepen knallen het supermarktvak uit. Maar die opvallende wikkels zijn één ding, dat dit bedrijf enkel slaafvrije chocoladerepen op de markt bengt is pas echt het vermelden waard. Beltman wordt 'marketeer en ondernemer met een missie' genoemd: een rol die past bij een chocolademerk als Tony's. 
Lees meer over Henk Jan Beltman.