Henk Jan Beltman (Tony's Chocolonely): 'We maken chocolade om onze boodschap wereldkundig te maken'
PROFILE - Chief Chocolate Officer bij Tony's Chocolonely? Henk Jan Beltman heeft wel een hele leuke job title. Maar nog belangrijker is de boodschap die het merk wereldwijd verspreid: ze willen de allerlekkerste chocolade maken zónder nare bijsmaak.Tony's koopt de cacao rechtstreeks in bij de boerencoöperaties in Ghana en Ivoorkust waar ze een langetermijnrelatie mee hebben. Een belangrijke stap richting 100% slaafvrije chocolade.Beltman: 'De wereld is ongelijk verdeeld. Dat thema moet gewoon op tafel. Dat moet bespreekbaar zijn. Op het moment dat je bij chocoladeconsumptie iedere keer realiseert dat je soms een kleiner stukje en soms een groter stukje ontvangt, dan is de booschap duidelijk.'
Ze geven het goede voorbeeld en zijn vastbesloten om de chocoladewereld te veranderen. Beltman praat ons gepassioneerd bij over deze missie.