We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Max Wohlgemuth Kitslaar (Beroepsavonturier): 'Het is een keuze om het anders te doen'

Timeline, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 26 januari 2017
TIMELINE - Op een veertig jaar oude motor, een Moto Guzzi, reed beroepsavonturier Max Wohlgemuth Kitslaar in zes maanden van Chili naar New York. Onderweg bezocht hij 37 social enterprises en leerde hij hoe sociaal ondernemen de wereld mooier maakt. Hij schreef een boek over zijn bevindingen: Miles Ahead. 

Tijdens zijn reis bezocht hij bijvoorbeeld restaurantketen Crepes & Waffles in Colombia, de onderneming ondersteunt kleinschalige boeren bij het overstappen op biologische landbouw in door industriële landbouw gedegradeerde gebieden. Kitslaar: "Dit is een groot bedrijf met 4000 mensen in dienst. Zij hebben op board level besloten om het anders te gaan doen. Ik denk dat die beslissing op dat niveau genomen moet worden, maar gelukkig zijn er dus bedrijven die laten zien dat dat kan. En dat je dan ook winstgevend kunt zijn."

Iedereen kan de wereld verbeteren
Grote merken doen al van alles op het gebied van social entrepreneurship, maar kan iedere business, groot of klein, een social enterprise zijn? Kitslaar: "Jazeker. Makkelijk. Het is echt een mindset. Het is maar waar je voor kiest. Als je het lastig vindt om vol voor het milieu te gaan, dan kun je iets anders doen. Maar het is zeker mogelijk."

Kijk deze aflevering om meer over de avonturen en bevindingen van Max Wohlgemuth Kitslaar als 'social businesswatcher' te leren.

Max Wohlgemuth Kitslaar

Max Wohlgemuth Kitslaar Het is lastig om de professionele titel van Max Wohlgemuth Kitslaar (1983) te definiëren. Hij is beroepsavonturier én auteur van het boek 'Tijd om te schakelen'. In 2015 reed Max op een veertig jaar oude motor de 17.000 km van Chili naar New York. En route bracht hij een bezoek aan 32 ondernemers die maatschappelijke uitdagingen aanpakken en daarmee geld verdienen. In zijn boek zet hij de ondernemers die hij sprak over onderwerpen als entrepreneurship, social impact, innovatie, cross-cultural communicatie, educatie en technologie in de spotlight.

Max laat in dit boek zien dat iedereen zijn handen uit de mouwen kan steken en een bijdrage kan leveren aan een betere wereld. Want social en business kunnen hand in hand gaan. 
Lees meer over Max Wohlgemuth Kitslaar.