Nathan Vos (Hoofdredacteur Zin magazine): 'We worden steeds ouder en blijven jonger'
PROFILE - We worden ouder en blijven langer jong. Dat levert een hele nieuwe doelgroep op voor mediabedrijven en retailers. Met het magazine Zin (van uitgever New Skool Media) richt Nathan Vos, hoofdredacteur, zich op de mensen die in de beste helft van hun leven zitten. Wanneer dat is? Vos: 'Als de rat race voorbij is. De kinderen de deur uit en je zit niet langer loeistrak in je carrière. Als je tijd voor jezelf hebt.'Dit magazine gaat niet alleen over reizen, eten, wijn drinken, lezen en muziek luisteren. Vos: 'Juist over persoonlijke ontwikkeling en ontplooiing. We interviewen veel bekende en onbekende Nederlanders die juist op latere leeftijd laten zien dat zij een betere drive, of een andere drive, hebben dan toen ze jonger waren.'
Stabiele cijfers
In een digitale wereld een print magazine uitbrengen is een uitdaging. Toch stijgen de abonnementscijfers van Zin iets en blijft de losse verkoop stabiel. Vos: 'Toen Sanoma ons te koop zette eind 2013, hebben we een flinke val gemaakt in abonnee-oplage. Dat hebben we nu weer een stabiel gekregen tussen de 22.000 en 24.000 abonnees. Door de relaties met onze abbonnees te behouden, abonnees te belonen en pakketten aan te bieden.'
Boeklancering in september.
Vos heeft een boek geschreven: Man o man. Een boek over zijn persoonlijke verhaal. Vos verloor zijn broer David aan zelfdoding. In Nederland brengen ruim twee keer zoveel mannen als vrouwen zichzelf om het leven. Dit boek gaat daar over. Want mannen moeten en kunnen wat gelukkiger worden. In september te koop!