We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Jaap Drupsteen

https://www.7dtv.nl/foto/JaapDrupsteen.jpg Grafisch ontwerper Jaap Drupsteen (1942) verwerft bekendheid als de designer achter de Nederlanse bankbiljetten. In opdracht van De Nederlandsche Bank maakte hij de briefjes van 10, 25, 100 en 1000 gulden, inmiddels vervangen voor de Euro.

Drupsteen werkte als designer voor onder meer de NTS, NOS, VPRO en de VARA, waar hij zich bekwaamde in het maken van leaders, interactieve televisie en videoproducties. Daarnaast was hij creatief directeur van reclamebureau BBDO. De vormgever weet zich breed te ontwikkelen met het ontwerp van het nieuwe paspoort (1999), diverse postzegels en de buitenkant van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum op zijn naam.

Drupsteen omschrijft zijn vak dan ook als een ‘oneindig universum.’ In 1970 ontwerpt hij de eerste videografische scènes voor ‘De zeven doodzonden van de kleine burgerman’ van de NTS. In 1975 debuteert Drupsteen als programmamaker en regisseur. In de jaren tachtig is hij een van de eersten die websites ontwerpt voor onder andere Planet Internet.

Met zijn zoon start Drupsteen in 1999 het grafisch ontwerpbureau Studio Drupsteen. De laatste jaren focust hij zich met name op multimediale projecten, websites en interactieve producties, bijvoorbeeld bij live concerten. Drupsteen is bovendien een groot liefhebber van Jazzmuziek, dat hij zelf ook produceert.

​Jaap Drupsteen volgde een opleiding aan de Academie voor Kunst en Industrie in Enschede
Deze profiel informatie is gepubliceerd op 6 december 2013 Voor de meeste recente informatie over deze persoon verwijzen we je graag naar Google.
Terug naar gasten